V sérii článkov vám predstavíme nástroje na správu firemnej IT infraštruktúry, ktoré okrem nás používajú aj naši zákazníci, aby si uľahčili život, neplytvali svojím časom manuálnou či monotónnou činnosťou a v predstihu zamedzili potenciálnym problémom, poprípade automatizovali ich riešenie.
Tak, ako to poznáte pri MS Office alebo VMware vSphere, aj Dell EMC OpenManage je balík nástrojov, ktoré majú svoje konkrétne využitie a vedia navzájom veľmi dobre spolupracovať.
OpenManage pozostáva z týchto hlavných komponentov:
- Integrated Dell Remote Access Controller = iDrac
- OpenManage Server Administrator = OMSA
- OpenManage Enterprise = OME
- OpenManage SupportAssist
- OpenManage Mobile
Na čo jednotlivé komponenty slúžia? Poďme si ich v skratke predstaviť.
1. Integrated Dell Remote Access Controller = iDrac
Jediný hardvérový komponent (integrovaný na základnej doske), ktorý pozná asi každý majiteľ Dell Servera. Funguje nezávisle od operačného systému (OS) a pre jeho funkčnosť stačí, aby mali zdroje servera prívod elektrickej energie a bola zabezpečená sieťová konektivita.
Jeho opcionálny komponent je iDrac Service Module = agent pre OS, ktorý dovoľuje iDracu monitorovať stav OS, a zároveň dáva možnosť OS komunikovať s iDracom napriamo cez internú zbernicu.
Hlavné využitie:
- vzdialená správa a konfigurácia servera
- aktualizovanie firmvérov jednotlivých komponentov
- hlásenie a diagnostika problémov
Existuje vo viacerých edíciách – Basic, Express, Enterprise, Enterprise with OpenManage, kde každá má svoje opodstatnenie v rozlične veľkých IT prostrediach pri rôznych očakávaniach na náročnosť správy a bezvýpadkovosti. iDrac 9 fungujúca na HTML5 je najnovšia verzia nachádzajúca sa vo všetkých Dell EMC serveroch 14. a 15. generácie.
2. OpenManage Server Administrator = OMSA
Aplikácia pre správu servera priamo z OS. Aplikáciu je možné inštalovať na Windows Server, ako VMware vSphere Plugin alebo Linux Agent. Ponúka tú istú funkcionalitu ako iDrac, keďže sa ale jedná o sotvérového agenta, je zavislý od toho, či server + OS funguje a je po sieti dostupný. Využíva sa primárne na serveroch, ktoré nemajú zakúpený iDrac a existuje len v jedinej edícii, ktorá je zadarmo.
3. OpenManage Enterprise = OME
Centrálny nástroj pre správu Dell EMC infraštruktúry. Je to virtuálna appliance pre vSphere, Hyper-V alebo KVM prostredie. Hlavnou výhodou tohto nástroja je centrálna správa celej enterprise infraštruktúry vrátane serverov, dátových úložísk, switchov a čiastočne aj virtuálnych strojov a to nie len značky Dell EMC.
Dokáže automatizovať konfiguráciu serverov, inštalovať aktualizácie firmvérov zariadení podľa zadefinovaných pravidiel, overuje a zamedzuje neoprávnenej manipulácii konfigurácie zariadení, monitoruje aktuálny stav, hlási vzniknuté poruchy viacerými spôsobmi IT oddeleniu a to všetko z jednej centrálnej HTML5 konzoly.
OME existuje v dvoch variantách: Basic a Advanced. Basic je kompletne zadarmo a obsahuje všetky potrebné funkcie pre monitoring a správu. Advanced varianta obsahuje plugin OpenManage Power Manager a možnosť aplikovania konfiguračných šablón pri inštalácii nových serverov a kontrolu konfigurácií existujúcich serverov. OME je veľmi obsiahly nástroj, na ktorý máme už teraz veľa pozitívnych ohlasov a určite si ho čoskoro bližšie predstavíme.
4. OpenManage SupportAssist Enterprise
Aplikácia, ktorá monitoruje aktuálny stav hardvérovej infraštruktúry a v prípade vzniknutých problémov dokáže automaticky vygenerovať report, otvoriť ticket voči servisnému partnerovi a zároveň objednať potrebné súčiastky na odstránenie poruchy. Inštalácia nástroje je aktuálne podporovaná len pre platformu Windows, avšak v budúcnosti by sa mala rozšíriť aj na iné platformy. Vyzdvihnúť musíme veľmi dobrú integráciu s ostatnými produktami OpenManage portfólia.
5. OpenManage Mobile
Mobilná aplikácia pre Android a IOS, ktorá sa integruje s nástrojom OpenManage Enterprise a podporuje technológiu Dell EMC QuickSync.
Aplikácia slúži na online monitoring IT infraštruktúry. Užívateľ ma na svojom telefóne či tablete prehľad o aktuálnom stave zariadení, chybových hláškach s možnosťou základného troubleshootingu a možnosti riešenia problémov. Aplikácia vie použiť mobilné notifikácie pri vzniknutých problémoch, čo dokáže dramaticky znížiť potencionálnu nedostupnosť služieb. Aplikácia je dostupná bezplatne a jej integrácia je pomerne jednoduchá.
Využite naše služby
Našim zákazníkom produkty z balíka Dell EMC OpenManage aktívne pomáhajú pri každodennej práci, aj preto integrácia a správa OpenManage patrí medzi naše ponúkané služby. Navyše ako Dell EMC certifikovaný servisný partner môžeme vybrané notifikácie s OpenManage nástroja spracovať a všetky servisné úkony vykonávať za vás.